Η Formula 1 των αιθέρων: Το άμεσο μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού !




 Από τους Jetsons μέχρι τον Harry Potter, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά των υπερπαραγωγών επιστημονικής φαντασίας εδώ και χρόνια.


Αλλά τα φουτουριστικά οχήματα είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό πραγματικότητα, με μερικά ακόμη και να διαγωνίζονται σε αγώνες στον ουρανό.


Αυτή την εβδομάδα, δύο τηλεκατευθυνόμενα ιπτάμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εταιρίας  Airspeeder διαγωνίστηκαν για πρώτη φορά σε αγώνα πίστας στους ουρανούς πάνω από την Αδελαΐδα.


Οι πιλότοι Zephatali Walsh και Fabio Tischler αγωνίστηκαν, πιλοτάροντας δύο ιπτάμενα τηλεκατευθυνόμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα μήκους 4,1 μέτρων.




Ο Walsh πήρε το χρυσό στην εναρκτήρια κούρσα των 0,6 μιλίων και είπε ότι «δεν θα μπορούσε να είναι πιο περήφανος».


Ενώ αυτός ο αγώνας ήταν μη επανδρωμένος, η Airspeeder λέει ότι σκοπεύει να αγωνιστεί με ιπτάμενα αυτοκίνητα με πιλότους μέχρι το 2024.



Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και τροφοδοτούνται από ένα ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 320 kW - περίπου την ίδια ισχύ με ένα SUV  Audi SQ7. 


Κάθε αυτοκίνητο ζυγίζει περίπου 100 κιλά με δυνατότητα να σηκώσει βάρος μεγαλύτερο από 80 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι ένας πιλότος θα μπορεί να κάθεται στο σκάφος στο μέλλον. 


Όσον αφορά την επιτάχυνση, το ιπτάμενο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει από τα 0-62 μίλια (100 χλμ)/ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 120 χλμ/ώρα, ενώ το όχημα μπορεί επίσης να σκαρφαλώσει στα 1.640 πόδια (500 μέτρα).


Όταν αγωνίζεται, ο πιλότος θα μπορεί να κάνει τις ίδιες αιχμηρές στροφές με στυλ φουρκέτας όπως ένα μονοθέσιο της Formula 1, αλλά με την πρόσθετη τρίτη διάσταση να μπορεί να κινείται κάθετα.




Ο Walsh και ο Tischler έλαβαν πλήρη άδεια να αγωνιστούν με τα ιπτάμενα αυτοκίνητα γύρω από μια ψηφιακή πίστα πάνω από τις ροζ αλυκές της λίμνης Lochiel, κοντά στην Αδελαΐδα.


Και οι πιλότοι δεν κρατήθηκαν, με τρεις προσπεράσεις μόνο στον πρώτο γύρο, ένα τολμηρό προσπέρασμα μόλις 3,2 πόδια (ένα μέτρο) από το έδαφος και πολλές συγκινήσεις ενδιάμεσα.


«Ως πιλότοι, αναπτύσσουμε αυτό το άθλημα στα παρασκήνια για εκατοντάδες ώρες εργασίας προσομοιωτών, μηχανικής και δοκιμών και μέσω αυτής της διαδικασίας έχουμε ενωθεί ως ομάδα πιλότων σε έναν κοινό στόχο - να παραδώσουμε αυτόν τον ιστορικό πρώτο αγώνα, είπε ο Γουόλς.


«Μόλις τα φώτα έγιναν πράσινα, γίναμε αγωνιστές που ανταγωνίζονταν για μια θέση στην ιστορία αυτού του αθλήματος και ιπτάμενα αυτοκίνητα ως η επερχόμενη επανάσταση στις μεταφορές.


«Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο περήφανος που ήξερα ότι για πάντα θα είμαι ο πρώτος νικητής ενός αγώνα ηλεκτρικών ιπτάμενων αυτοκινήτων και ανυπομονώ να διατηρήσω το στέμμα μου καθώς θα πάμε σε αγώνες σε όλο τον κόσμο τους επόμενους μήνες».






Ο αγώνας διεξήχθη σε μια πίστα μήκους 0,6 μιλίων, με δύο περιόδους διεξαγωγής, έχοντας και ένα pitstop ταχείας αλλαγής μπαταρίας.

Σύμφωνα με το Airspeeder, αυτό θα προσθέσει ένα «επιτακτικό στρατηγικό στρώμα» στους μελλοντικούς αγώνες.

Ενώ αυτός ο αγώνας ήταν μη επανδρωμένος, δεν θα αργήσουμε να δούμε ιπτάμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα με πιλότους να έρχονται αντιμέτωποι.

Η Airspeeder αναμένει τα πρώτα Grand Prix με πλήρες προσωπικό να ξεκινήσουν το 2024.

«Κάθε εξέλιξη στην ανθρώπινη μεταφορά έχει επιταχυνθεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό», δήλωσε ο Matt Pearson, ιδρυτής της Airspeeder.







Καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι του μεγάλου άλματος του 21ου αιώνα για την υλοποίηση της υπόσχεσης για ιπτάμενα αυτοκίνητα, ο ρόλος που παίζει ο ανταγωνισμός είναι τόσο σημαντικός όσο ποτέ.

«Για αυτόν τον λόγο, κερδίζοντας τον πρώτο αγώνα ιπτάμενων αυτοκινήτων στον κόσμο, ο Zephatali Walsh όχι μόνο έγραψε ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά έγραψε το δικό του κεφάλαιο στη γένεση μιας επανάστασης στην "κινητικότητα".

«Αυτή είναι μόνο η αρχή, αυτός ο πρώτος αγώνας προσφέρει μόνο μια γεύση από την υπόσχεσή μας να προσφέρουμε το πιο προοδευτικό, μεταμορφωτικό και συναρπαστικό μηχανοκίνητο αθλητισμό στον κόσμο.

«Ανυπομονούμε να προσφέρουμε πολλούς περισσότερους αγώνες και στιγμές που κόβουν την ανάσα.»